Важно научно откритие показва защо очите ви се нуждаят от повече Витамин С

Когато става дума за здравето, заглавията в медиите обикновено са завладяни от екзотични и непознати хранителни вещества. Драконов плод и инка бери привличат повече интерес от старомодните портокали. Но когато говорим за доброто зрение, вижте защо очите ви може да се нуждаят от повече Витамин С. 

Точно така: от добрия стар и скучен Витамин С. Е, може би не толкова скучен когато вземем предвид колко много може да направи той за очите ви. Преди няколко години, известното Изследване на свързваните с очите заболявания (AREDS) показа, че Витамин С е ключов за добрата зрение. Оттогава насам открихме, че антоцианините от горските плодове също са важни за зрението. Както и лутеинът и зеаксантинът. Но 10 годишното проследяване след изследването AREDS наскоро показа, че основните витамини - като Витамин С - също помагат за забавяне влошаването на зрението. Всъщност, основните "витамини на зрението" могат да намалят риска от често срещан зрителен проблем с две трети. 

Най-високите нива Витамин С в тялото са в очите. Витамин С стимулира здравословното кръвообръщение в очите. Той също така помага на зрението да остава ясно. Американската оптометрична асоциация казва, че пиенето на 3 пъти по-голямо количество от препоръчваното в момента може да снижи риска от често рещана причина за замъглено зрение. Те също така съобщават, че пиенето на 5 пъти по-висока доза от сега препоръчваната спомага за поддържането на очите здрави и може да намали риска от загубването на острото и ясно зрение с почти 20%. Но Витамин С не е непознат, нито е неустоимо примамлив. Което може да е причината за това, че повечето медии пропуснаха да отбележат важно научно изследване на Орегонския университет за здравни науки (OHSU). Учените от OHSU откриха, че нервните клетки в очите жадуват за Витамин С. Всъщност, те кавзват, че клетките в ретината имат нужда да се "къпят" във Витамин С - както вътре, така и отвън - за да е добро зрението. 

Това е от ключово значение, защото ретината е чувствителната към светлината част от окото. Ако ретината ви не функционира, вие просто не виждате. В момента, здравните органи казват, че мъжете трябва да си набавят по 90 мг Витамин С на ден. За жените те препоръчват 75 мг. Но както казахме по-горе, човек се нуждае от поне 500 мг Витамин С, за да извлича максимална полза за зрението си. За щастие, Витамин С се съдържа в изобилие в много храни.

Червените чушки са вероятно най-полезният хранителен източник на Витамин С. Те съдържат по 95 мг на половин чаена чаша. Това е с една трета повече от съдържанието на Витамин С в средно голям портокал - и то без захарта. Броколи е друг добър източник. Половин чаена чаша предоставя половината от дневната доза. Но, за да сте сигурни, че си набавяте достатъчно Витамин С, помислете за взимането на хранителна добавка. Пиенето на 500 - 1000 мг на ден би следвало да ви набавя всичкия Витамин С, от който се нуждае тялото ви. Това е особено важно, защото Витамин С е водно разтворим. Това означава, че тялото ви изхвърля количествата, които не използва в краткосрочен план. 

На база на последните изследвания, това може да е един от най-лесните начини да поддържате зрението си силно за години напред.

Д-р Кенет Уолинър, M.D.

Източник: http://zdravivsekiden.com/